Monday, October 3, 2011

Presentation


Jag heter Anna Gitter och jag är 19 år och jag studerar miljövårdsvetenskap med en specialitet i folkhälsa. Jag kommer från Austin, Texas och jag saknar det mycket när jag är i Ann Arbor. Jag älskar äventyr och natur! Jag springer många gånger i veckan och jag tycker om att fotvandra och resa. Jag lär mig hur man klättrar också. Det är en klass på universitet.

Jag besökte Sverige när jag var nio år och min familj köpte en ny Volvo i Göteborg. Jag har besökt många olika platser i Europa, Kanada och USA. I somras klättrade jag Ben Nevis i Skottland och jag besökte Norge och klättrade Mt. Rasmussen år 2007. När jag är hemma åker jag till många Texas State Parks.

Jag tycker om att baka när jag är hemma och tycker att det är viktigt att leva ekologiskt hållbart. Till exempel går jag till Farmers Market i Ann Arbor och Austin. Jag tycker om efterrätter och jag bakar tårta och kakor och mycket mer. Jag är aktiv i mitt studenthem och jag är "the Service Chair”. Jag är i två klubbar på Michigan universitet och de är MRun och Kill A Watt. Jag älskar att titta på skräckfilm och andra äventyrsfilmer. Min favoritfilm är Braveheart. Jag har passion att lära mig om olika kulturer och jag hoppas besöka Sverige en dag.

Jag ser fram emot att höra från er!

6 comments:

  1. Har du sprungit mycket i skolan när du gick på High School? När jag var utbytes student sprang jag long distance i track-laget och jag älskade det, särskilt tävlingarna!

    ReplyDelete
  2. Ja, jag sprang cross country på High School. Jag älskade det och jag saknar det nu. Nu springer jag olika (races på svensk). Lördags sprang jag i en 10 kilometer (race) och det är six miles i amerikansk mätning. Det var så kul.

    ReplyDelete
  3. Vilka platser hade du besökt i Europa? Jag gillar också att baka men framförallt att äta det som jag bakar! Har du något tips på någon god kaka?

    ReplyDelete
  4. Jag älskar att springa! Brukar också springa lopp, sprang ett 10km lopp för någon månad sen. Vill springa ett marathon i framtiden, men är nervös för att jag inte kommer att orka.

    ReplyDelete
  5. Jag hade besökt många platser, och de är Frankrike, Tyskland, Sverige, Norge, Danmark, Skotland, England och Nederländerna. Jag älskar min mammas chokolad kakor. Hon ska baka med mycket mörk chokolad. Jag tycker om till baka chokoladkaka med fudge glasyr. Det är så jättegott.
    Ja, ett marathon är så svart med det kan bli roligt. Jag tränar för ett halv-marathon men jag bli illa före det i våras.

    ReplyDelete
  6. Det är häftigt att du besökt så många ställen. Jag har aldrig varit utanför Europa men en del i. Var var du i Tyskland och Frankrike någonstans?

    ReplyDelete