Monday, October 3, 2011

hej hej


Jag heter Olivia (till vänster på fotot) och jag är på mitt tredje år på universitetet i Michigan. Jag är tjugo år och jag bor med mina tre vänner i Ann Arbor som är ungefär en timme bort från mitt hus och min familj. Där har jag en syster, Allie, som är sjutton år som är på hennes sista år i gymnasiet. Jag har två bröder som är tretton år och de heter Adam och Aaron. De är tvillingar och de är på andra året i högstadiet. Jag är den äldsta och jag har två hundar och en katt. De heter Eskimo, Kiwi och Mr. Peepers. Mina föräldrar är nästan femtio år gamla och de heter Diane och Ken. Min syster och jag tycker mycket om svenskt mode. Jag pratar franska bättre än svenska men jag har blivit mycket intresserad av svensk kultur och musik. Nu lyssnar jag på Petter, September och Veronica Maggio eftersom Lykke Li och Robyn inte sjunger så mycket på svenska. Jag studerar franska och sociologi och jag tycker om alla djur, som ekorrar och vargar. Jag skulle vilja resa till Sverige och lära mer om kulturen eftersom många personer i USA inte vet om Sverige. Det är viktigt att lära om andra länder och andra språk. Jag vill prata om kultur, skola och andra passioner i våra liv.

Vi hörs,
Olivia

2 comments:

  1. Hej Olivia.
    Du var först att lägga ut din presentation av ni i USA och jag var först av oss i Sverige.
    Det är jättekul att du vill resa till Sverige, lite ovanlig önskan för en amerikan eller? I Sverige är det inte ovanligt att man vill resa till USA.
    Jag håller med dig om att det är viktigt att lära sig om andra länder, deras språk och kultur.
    Jag tror att vi skulle kunna bli bra vänner. Du låter lika intresserad av skola och kultur som jag är. :)
    Kram Karolina

    ReplyDelete
  2. Kul att du är intresserad av Sverige, förhoppningsvis gillar du det lika mycket när du kommer hit. Jag tycker också om djur och har två katter som heter Sonja och Cleo.

    ReplyDelete