Wednesday, April 4, 2012

Shoppa i Sverige

”vad köpte alla i svensk kurs på lovet”? Jag pratade med mina klasskamrater för att få reda på det.

Många klasskamrater åkte till Sverige lovet, mig inkluderat. De köpte många olika saker eftersom de aldrig hade varit till Sverige förut. Tre största saker var kläder, souvenirer och godis.

”Jag köpt en tröja, godis och en Carlsberg glas”, sagt Greg. Jag var med Greg när han köpte sin tröja. I Sverige åkte vi på tåg från Helsingborg till Lund. Lund är ett universitets stad som Ann Arbor och det har många bra klädesaffärer. På eftermiddagen hade vi tid att shoppa. Vi hittade en affär som heter ”Scandinavian Sportsman” det hade många fina tröjor, halsdukar och andra kläder. Greg köpte en fin tröja på rea, sjuttio procent nedsatt! Kläderna är vanligen dyra i Sverige men han fick en bra pris. Jag tror att Anders köpte en tröja också.

Många andra studenter köpte kläder. Olivia köpte byxor, en väska och en beige halsduk i Sverige. Hon tycker om butiker i Väla köpcentrum som Cubus. Ryan köpte en grå mössa från H & M i Sverige men han tappade det. Eric och Tim köpte kul laxfärgade byxorna tillsammans som de skall ha på sej till svenska klassen varje dag.

Istället av kläder köpte jag en axelväska i Sverige. Jag köpte det i Stadium, en butik på Väla. Jag tar det till klasser varje dag istället för min ryggsäck. Axelväsken är bra, men det gör ont i min axel ibland. Jag tänker att är eftersom jag bär min tunga dator i den.

Många av oss köpte souvenirer till deras familjer ”jag köpte en bok till min systers födelsedag”, sagt Anders. Boken är Little Mermaid på engelska eftersom gillar hon Disney filmen. Andra svenska studenterna köpte saker till deras familj också. Ryan köpte en snapsglas till hans far eftersom han samlar dem. Bada Olivia och Greg köpte osthyvel i Sverige till deras familjer.

De köpte souvenirer till vänner och sig själva också. Ryan köpte en svensk flagga till Michaela eftersom hon gjorde gå till Sverige. Han köpte också en trolldocka i Köpenhamn till en vän, ”den var inte dyr” han sagt. Jag lärt från honom det trolldockor är från Danmark. Greg köpte ett Carlsberg start(att dricka alkohol) till sig själv och Olivia köpte en svensk flagga att hänga i hennes sovrum.

Studenterna köpte många godis för själv, vänner, och familjer. ”Marabou är gott!” sagt Olivia och tycker det också. Jag slutade min sista Marabou från Sverige för flera dagar sedan. Chandler köpte mycket choklad på ICA till hennes familj och Ryan köpte mycket choklad också. Min flickvän gillar salt och godis mycket, så jag köpte många saltet godis för hennes. Vi har inte saltet godis i Amerika som är dålig eftersom hon gillade dem.

De tre personer från svensk kurs som gjorde inte gå till Sverige köpte saker också. Michaela åkte till Tampa, Florida med hennes roddlag. Hon köpte Toms skor och mycket chokladmjölk. Hon gillar att dricka choklad efter roddträning och hon hade många rodd träning på lovet. Anna åkte hem till Austin, Texas. ”Nordstrom Rack hade en bra rea och jag köpte gymkläder” hon sagt. Emily åkte hem också men vi pratade om vad hon köpte hon när hon bodde i Helsingborg förra år. ”Jag köpt halsdukar och vantar” sagt hon ”och choklad för min familj.”

Jag ska ha bilder snart!

No comments:

Post a Comment