Tuesday, April 10, 2012

Mat i Ann Arbor


Mat i Ann Arbor
När elever från Campeon kom till Michiga åt de ganska intressant mat. Jag blev förvånad over all ohälsosam mat de åt. Men maten de åt var mycket amerikansk. Jag tror att de sveska elever ha älskar skräpmat.
Till exempel: Nina och Michelle bodde hos mig. De tyckte om att äta godis och kakor. De sade att kakor var godare i Amerika eftersom de var mjukare. Jag åt aldrig middag med dem, men de älskade också Taco Bell.
Varje gång Oskar eller Malcolm gick till en butik köpte de Dorritos och Mountain Dew. Deras favoritmat var Taco Bell, "eftersom det var så falska" eller kyckling på Chili’s.
Några av restaurangarna som Campeon elver åt på var Blimpy Burger, The Hard Rock Cafe, Pancheros och Mongolian BBQ. Alla sa att det de gillade att få gratis påfyllnad. I Sverige är drycker dyra. Du måste betala för vatten och påfyllnad.
Varje morgon åt Michelle och Nina bröd med sylt och en banan till frukost. De berättade för mig att detta är vad de normalt äter innan skolan. Brödet det åt var inte till frukost, det var mer som korvbröd. Jag tror inte att detta är brödet som de ville ha. Jag önskar att jag hade köpt dem lite bättre bröd. De älskade också att dricka te. Jag tror Amerikansk frukost ar mycket från svensk frukost. Till exempel har jag vanligen kött och potatis till frukost, inte bara bröd.
Mycket av den mat jag tycker att de hade för första ganger. Till exempel Malcolm åt jello för första gången. Jag tror inte att de gillade det. Jesper hade en Slim Jim och Oskar kopte popcorn på Meijer. Michelle och Nina åt också Red Velvet tårta för första gången på mitt hus. Jag tror att de älskade det. Det finns många skillnader mellan svensk och amerikansk mat. Jag hoppas att jag en dag kommer att få prova fler svenska livsmedel. 

No comments:

Post a Comment