Monday, November 28, 2011

Projektarbete!

Hejsan! Jag hoppas att ni har haft en trevlig Thanksgiving på andra sidan Atlanten!

Jag tänkte nu berätta lite kort om det ämne jag har valt att skriva om till mitt projektarbete. Jag har valt att jämföra svenska och amerikanska sedvänjor, traditioner och högtider. Detta är kanske inte det mest sensationella ämne ni kan tänka er men jag är nyfiken. Till exempel så vet jag ingenting alls om vad St.Patrick's Day egentligen handlar om. Vad har ett helgon att göra med att folk super ner sig? ;)

Andra saker jag skulle kunna skriva om är varför vi firar Midsommar och ni amerikanare firar Thanksgiving eller hur viktiga våra respektive nationaldagar är.
Jag är tyvärr inte helt säker på vilka högtider och liknande som jag skulle vilja jämföra, men jag hade hoppats på att ni skulle kunna hjälpa mig med det! :D

Det jag skulle annars skulle behöva hjälp med är att ni berättar om olika amerikanska högtider och traditioner och hur ni firar dem. Ni skulle även kunna ge förslag på svenska högtider och liknande (om ni har hört talats om några) som ni skulle vilja veta mer om. :P

En idé jag har är att uppsatsen skulle kunna vara skriven på engelska och är "riktad till er", som ni eller andra amerikanare (om ni har för mycket fritid) kan läsa om man vill lära sig lite mer om Sverige! :)

Det var mer eller mindre allt. Hör av er om ni har frågor eller om jag skrivit otydligt!

Peas out! //Malcolm :)
PS. ni får gärna svara på detta inlägg med att berätta hur ni firade Thanksgiving, jag är nyfiken!

No comments:

Post a Comment