Wednesday, November 23, 2011

Mitt projektarbete

Hej allihopa.

Okej. Omständigheter förändras så jag tänkte presentera mitt projektarbete här.

Det är svårt att förklara men jag ska försöka. Jag ska sätta in en person (indirekt mig) i en bok. Jag valde en bok som var annorlunda. En annorlunda värld men mycket är samma. Harry Potter blev bäst. Min karaktär kommer heta Elisabeth och kommer träda fram i femte boken. Hon kommer inte att bli bästa vän med "the golden trio" utan hon kommer vara en del i bakgrunden. Hon blir en del av ordern istället.

Detta arbete är för att utveckla min förmåga att skriva på engelska och att lära känna mig själv bättre. Mig själv lär jag känna eftersom jag kommer utsätta Elisabeth för situationer och hon kommer hantera dem som jag skulle gjort. Utveckla skrivningen kommer efterhand ju mer jag skriver (hoppas jag) Min epilog ska sluta i Ann Arbour. Jag måste veta vad man ska se i stan, hur systemet fungerar över huvud taget och hur där ser ut.
Jag behöver någon som kan hjälpa mig läsa det jag skrivit och som kan visa mig Ann Arbour och USA när vi kommer dit.

Hoppas det inte låter allt för tråkigt. Är klar med allt bakom arbete och ska precis börja med att skriva. Låter bra? Dåligt? Ge mig gärna synpunkter...

And I don´t do sad endings. :)

Kram Karolina

No comments:

Post a Comment